Content marketing

1.5.2015

Content marketing

Textový obsah je pro každou webovou stránku důležitý, uživatelé se díky němu dozvědí všechny potřebné informace. Může být ovšem text také marketingovým nástrojem? Ano a konkrétně se mu říká content marketing, nebo také obsahový marketing.

Na rozdíl od blikajících bannerů je účelem content marketingu nalákat uživatele na čtivý a zajímavý obsah. V případě konkrétně zaměřeného webu by měl daný obsah přitáhnout požadovanou cílovou skupinu, která se promění na občasné nebo trvalé návštěvníky.

 

Podoby content marketingu a přínos pro web

Nejčastější podobou content marketingu je forma blogu nebo sekce novinek. Často se také využívá sociálních sítí, kde se daný obsah sdílí nebo publikuje. Další z možností je publikace obsahu na jiných webech, nebo na PR webech.

Samotná sekce novinek nebo blogu je skvělou možností, jak informovat uživatele o zajímavých věcech. V takovém případě by však samotní pisatelé měli myslet na skutečnou kvalitu, nekvalitní obsah může návštěvníky i pohoršit a web by už nemuseli navštěvovat vůbec. Rovněž samotná sekce s novinkami by měla být umístěna zejména na webech, kde by mohl být o nové články zájem.

V případě firemních webů je taková sekce nejlepší možností, jak informovat o nových slevách, akcích nebo třeba o rozšíření poskytovaných služeb nebo jiných informacích.

Jak vhodně postupovat

Pokud se vytvoří článek, tak je nejefektivnější metodou ho dále sdílet. V případě sociálních sítí je vhodné myslet na to, aby sdílení neprobíhalo příliš často a aby uživatelé neshledali vaše články jako obtěžující. Vhodné je tedy sdílet jen skutečně kvalitní články, které mají schopnost zaujmout a donutit k navštívení webu.

Sociální sítě však nejsou jediným zdrojem jak získat popularitu. Dříve to byly také PR weby, ty však nejsou aktuálně pro vyhledávače tak atraktivní, jako tomu bývalo, a na výsluní se dostaly magazíny. Propagační článek na tématickém magazínu nebo webu je tak další formou účinného content marketingu. V neposlední řadě to mohou být i záložkovací weby nebo newslettery rozesílané fanouškům.

Infonia > Blog > Content marketing
Všechny údaje jsou povinné.
Infonia.cz

E-mail: info@infonia.cz