Facebook se snaží o lepší tvář, vybral si k tomu však kontroverzní prostředek

7.3.2019

Facebook se snaží o lepší tvář, vybral si k tomu však kontroverzní prostředek

Facebook přijal do svých řad novou tvář, která bude mít za úkol zlepšit jeho image. Sám však nemá příliš dobrou pověst.

Podivná volba

Nick Clegg bude mít na starosti globální image Facebooku, ovšem problém je v tom, že on sám příliš dobrou pověst nemá. Ukazuje to minimálně anketa z roku 2014, která ukázala, že si mají Clegga nejméně rádi ze všech šéfů politických stran v moderních dějinách britské historie.

Pro Clegga se prý rozhodl sám Schrange, který byl šéfem komunikace Facebooku do letošního června. Schrange však musel odstoupit po řadě skandálů, kterým si síť v poslední době prošla a to především ve spojitosti se společností Cambridge Analytica, problémům s fake news a úniky dat.

Jedním z důvodů, proč byl vybrán právě Clegg, je i to, že působí v Evropské komisi, která v posledním období rozdala Facebooku poměrně vysoké pokuty.

Chat z Facebooku na prodej

Uloupit někomu obsah chatu a pak jej prodávat je jednou z nových praktik hackerů. Přišla na to stanice BBC, podle které se několik ruských útočníků snažilo na internetu skrze reklamu prodat přes sto milionů soukromých konverzací z Facebooku.

Únik soukromí

Data prý útočníci získali skrze infikovaný doplněk prohlížeče. Reklama s jejich nabídkou se objevila na jednom z diskusních fór, kde se hackeři snaží podobná data prodávat poměrně často. V inzerátu stálo, že mají k dispozici konverzace od 120 milionu uživatelů, ovšem podle BBC jich ve skutečnosti bylo pouze 81 tisíc.

Facebook se od celého případu distancoval tím, že na vině je infikovaný doplněk prohlížeče, ale inicioval se alespoň v jeho vyčištění. Mělo se jednat o funkci Wiew As. Samotní pachatelé, kteří jej infikovali, nebyli doposud vypátráni.

Infonia > Blog > Facebook se snaží o lepší tvář, vybral si k tomu však kontroverzní prostředek
Všechny údaje jsou povinné.
Infonia.cz

E-mail: info@infonia.cz