Jak na efektivní email marketing

19.5.2016

Jak na efektivní email marketing

Email marketing je užitečným nástrojem k podnikání pokud se používá správně.
Většina firem jej však využívá špatně a neefektivně. Díky tomu poté vznikají fámy o tom, že emailing nefunguje. Pokud se však naučíte správně pracovat s email marketingem je cesta k úspěchu otevřená. Jednoduchá pravidla a postupy platí jak pro velké, tak malé firmy.

Emailing je pro každého

Většina menších podniků a podnikatelů si myslí, že efektivní email marketing je jen pro velké hráče na trhu. Jenže i menší podnik či podnikatel může mít svoji databázi kontaktů a využívat ji ve svůj prospěch. Co nabídnete zákazníkům za to, že vám poskytnou svůj email je jen na vás. Věřte však, že i malému podniku databáze emailů může hodně pomoct.

Buďte štědří v email marketingu

Kvalitní email marketing nefunguje na principu nabídky. Velcí hráči sice takto fungují, ale to neznamená, že to musíte dělat stejně špatně. Při rozesílání emailů je stejně důležité co dáváte, než jen nabízíte. Email, který obsahuje pouze nabídku vašeho podniku a je rozesílán každý druhý den nikoho nezaujme. Poskytněte zákazníkovi informace či extra služby nabíc a až potom nabídněte produkt. V případě, že váš podnik prodává chemii do bazénu, zašlete email, který bude obsahovat rady, jak správně pečovat o bazén. Na konci emailu pak přiložte nabídku bazénové chemie. Je to jednoduché a přitom tak účinné.

Co je potřeba k email marketingu

Kvalitní email marketing se musí dělat poctivě. Uměle vytvořená databáze je k ničemu. Níže jsou vypsané základní body k úspěšnému a kvalitnímu email marketingu:

  • vlastní databáze
  • znalost zákazníků a jejich rozdělení
  • kvalitní šablona a  obsah
  • aktivní odkazy a výzvy k akci
  • kontrola před odesláním
  • odeslání a následné měření výsledků

V případě, že nic nevynecháte a budete se řídit tímto přístupem k email marketingu, zákazníci se k vám budou rádi vracet. Sami tak zažijete na vlastní kůži, jak je email marketing mocný nástroj v on-line světě.


Infonia > Blog > Jak na efektivní email marketing