Jak vybrat dodavatele webových stránek?

19.1.2018

Jak vybrat dodavatele webových stránek?

Rozhodně nepodceňte výběr dodavatele vašich webových stránek. Vždy se vyplatí jednou dobře vybrat, než pak situaci složitě napravovat. Na co si tedy musíme dát POZOR při výběru dodavatele webových stránek a podle čeho se rozhodovat?

CO CHCETE VY? Vaším prvním krokem je se zastavit. Pro úspěch vašeho webu je důležité si podrobně stanovit, co od něj vlastně čekáte. Stanovte si cíle a zodpovězte na tyto otázky:

 

KDO?

  • KDO je Váš potenciální zákazník? Koho chcete oslovit – Máte nějaká věková specifika?
  • Je Váš produkt či služba spíše pro ženy nebo naopak pro muže?

 

CO?

  • CO chcete přes web přímo nabízet?
  • Půjde na Vašem webu o produkt či službu?
  • Máte i jiné hlavní cíle?

 

JAK?

  • JAKÝ typ obsahu bude na webu – spíše text nebo obrázky? Jaké možnosti chcete mít při přidávání či editaci obsahu na webu?
  • Nabízíte své služby regionálně nebo celorepublikově? Jakým způsobem se zákazníky chcete na webu interagovat?
  • Je vaším hlavním cílem jednoduchá webová vizitka nebo složitější strukturovaný web?

 

KOLIK?

  • Jaký máte rozpočet? Cenové nabídky potenciálních dodavatelů webových stránek se těžko porovnávají. To především proto, že každý si do odhadované ceny zahrnuje jiné náklady.

 

Co by mělo být součástí navrhované ceny?

  • Jednorázové náklady při vzniku webu – sem patří doména, hosting, vznik samotného webu a webdesign (grafika).
  • Pravidelné náklady pro fungování webu – všechny funkční updaty webu, bezpečnostní aktualizace a další podpora (např. pro řešení problémů, pro jeho úpravy v budoucnu, atd.).
  • Náklady na marketing – to je vše, co potřebujete, aby byl váš web vidět a nezanikl v záplavě konkurenčních portálů. Patří sem např. SEO optimalizace, profesionální copywriting, aktivity na sociálních sítích,PPC reklamy, PR články, grafika reklam, tvorba newsletterů či analýzy výkonu a chování návštěvníků na webu.

Potenciální dodavatel Vám musí být schopen dodat jeho reference. Jaké weby podobné tomu vašemu už realizoval? Nebojte se ozvat, či se poohlédnout někde jinde. Nezapomeňte, že kvalitní a profesionální web je VIZITKOU VAŠÍ SPOLEČNOSTI. Vyplatí se spolupracovat s opravdovými profesionály, kteří poskytují komplexní služby. Studenti, kteří mají tvorbu webů jen jako “bokovku”, se vám mohou ve výsledku hodně nevyplatit – především při řešení úprav či při následné podpoře webu. Pokud Vaše očekávání dodavatel splňuje, máte vyhráno.

Infonia > Blog > Jak vybrat dodavatele webových stránek?
Všechny údaje jsou povinné.
Infonia.cz

E-mail: info@infonia.cz