Instagram představil nové funkce

4.5.2018

Instagram představil nové funkce

Instagram představil novinky, které potěší nejen uživatele, ale i inzerenty. Značky si budou moci vytvářet své vlastní efekty pro InstaStories, uživatelé budou moci sdílet zážitky prostřednictvím videohovorů a fotografie budou ve vyhledávání rozděleny podle témat.

Instagram je aktuálně nejrychleji rostoucí sociální sítí. Denně je zveřejněno na 52 milionů fotografií a počet denních aktivních uživatelů se vyšplhal na půl miliardy (2017). Sílu sítě si uvědomuje i 15 milionů registrovaných značek a dva miliony aktivních inzerentů. Příjmy z mobilních reklam na Instagramu v roce 2017 přesáhly 3,6 miliard USD (76,5 mld. CZK) a v roce 2018 se očekává dvojnásobek. Na konferenci Facebook F8 tak nemohlo chybět i několik novinek z Instagramu.

Stories s obsahem třetích stran

Protože polovina denních aktivních uživatelů Instagramu používá Stories, nejvíce novinek se týká právně jich. Nově půjde sdílet obsah třetích aplikací, aniž byste jim museli dát přístup k vašemu Instagram účtu. Můžete tak například sdílet obrazovku ze Spotify, nebo videa přímo z GoPro aplikace (další budou přibývat). Stačí kliknout na ikonu „sdílet“ a v nabídce zvolit Instagram Stories.

aap_spotify_press.png

Značky mohou tvořit vlastní efekty

Umělá inteligence a virtuální realita se stávají běžnou součástí zábavních aplikací. Instagram se proto rozhodl rozšířit nabídku a umožní třetím stranám (značkám s Instagram účtem) vytvářet své vlastní filtry, samolepky a další efekty či animace.

Dosud nabízel jen vlastní efekty a výběr byl omezený. Stories by tak (po vzoru Snapchatu) měly ožít a nabídnout uživatelům nepřeberné množství zábavních (i reklamních) efektů. Mezi prvními by měli vlastní efekty uvést například Vogue nebo Ariana Grande.

Videohovory a prohlížení zároveň

Instagram testuje také skupinové videohovory, které jsou běžně dostupné v Messengeru. Stejnou funkci bude nově mít i WhatsApp. Prý na žádosti komunity. V aplikaci přibude ikona kamery, která umožní videohovor i v „malé skupině“. Jak velká skupina to bude, zatím není známo. Videohovor bude možné zmenšit, a prohlížet si při telefonování obsah na Instagramu.

aap_ig_videohovor.jpg

Vyhledávání podle témat

Pro marketéry je nejzajímavější nová organizace vyhledávání (Explore), která se skrývá pod ikonou lupy a je jedním ze základních nástrojů Instagramu. Aktualizovaná verze usnadní vyhledávání obrázků se stejným tématem. Nabízený obsah bude stále upravený dle preferencí konkrétního uživatele, ale tematické okruhy pomohou najít i obrázky, které by se neobjevily pod zadaným hashtagem.

Nové tematické sekce pravděpodobně vytlačí z vyhledávání navrhovaná Stories a budou našeptávat, na které fotografie se dívali ostatní uživatelé poté, co viděli obrázek, na který se právě díváte. Na Instagram se tak dostává systém běžný na e-shopech.

Pro marketéry je však důležité to, že budou mít přehled o aktuálně používaných hashtazích, které spolu nějak souvisí, nebo je uživatelé používají společně. Díky tomu se mohou s vlastními kampaněmi snáze dostat mezi navrhované obrázky. Ačkoliv studie aplikace Mention ukázala, že hasthagy nemají zase takovou sílu, jako se jim přisuzuje, je jejich funkce na Instagramu zcela zásadní.

aap_explore_722.png

Novinky by se měly k uživatelům dostat během několika týdnů.

Infonia > Blog > Instagram představil nové funkce
Všechny údaje jsou povinné.
Infonia.cz

E-mail: info@infonia.cz