Firemní identita a web
7.1.2015
V dnešním vysoce konkurečním prostředí je každý trumf v rukávu nebezpečnou zbraní, jak si poradit s již zmíněnou konkurencí. Jednou z takových zbraní, které odlišují profesionály od amatérů je firemní identita neboli corporate identity a web. Jenže co si představit pod těmito pojmy?
Corporate Identity, neboli česky firemní identita, je v marketingu označován soubur věcí či prostředků vizuální komunikace. Jedná se nejčastěji o jméno, logo, firemní barvy, filozofii firmy, styl firemní komunikace atd.
Tento způsob prezentování a komunikace jde v souladu s duchem, cíli a filozofií firmy. Firemní identita má totiž za úkol posilovat povědomí o značce na trhu, zlepšovat rozpoznatelnost značky a zároveň udržovat stálost komunikace a prezentace na veřejnosti.
Pod Corporate Identity patří různorodé prvky, které dotváří konečný dojem. Nemusí se nutně jednat jen o vizuální prostředky, jako jsou polepy log na autech, firemní úbory či kancelářský papír v jednotných firemních barvách, ale i o tón prezentace, styl či firemní kodex, kterým se prezentujete před klienty.
Nezbytnou součástí firemní identity na které stojí v dnešní době i polovina úspěchu v podnikání jsou webové stránky. Dobře navržený a funkční web je v informační době nutností. Bez něj jste odepsaní a konkurence vás pomalu - ale někdy i rychle - sežere.
Web by se měl vést v duchu a filozofii firemní identity a měl by jít ruku v ruce se vším co vaše podnikání či firma vytváří. Firemní web totiž bývá první věcí, se kterou se potencionální zákazník dostane do styku. A jak je známo, první dojem nenapravíš.
Je tedy škoda zavřít si dveře ještě předtím, než se otevřou. Obzvláště v dnešní době, kdy konkurence nespí a snaží se najít malinké skulinky na trhu jak předběhnout ostatní a urvat si větší kus z koláče.