4.5.2018
Je smutné si to z pohledu marketéra přiznat, ale pro většinu lidí není příslib personalizované reklamy dostatečně atraktivní nabídkou. Zjistěte, jak je účinně motivovat k aktivnímu souhlasu.
V článku „Velký souhrn: jak dělat marketing na Facebooku a být v souladu s GDPR " jste se mohli dozvědět, že mnoho reklamních nástrojů na Facebooku nezůstane GDPR nedotknuto a vznikají z toho povinnosti i vám. Ve zkratce řečeno: pokaždé, když sdílíte s Facebookem uživatelská data, musíte k tomu mít od samotných uživatelů souhlas. Ten souhlas musí být aktivní. Odborník na výkonostní marketing na Facebooku, Honza Bartoš, se podělil o své tipy, jak k takovému souhlasu motivovat, na konferenci GDPR v marketingu pořádané advokátní kanceláří eLegal a Pavlem Ungrem
Ať už se to týká využití vašich kontaktů k cílení přes Custom Audiences nebo jejich zařazení do remarketingových listů, potřebujete uživatele k udělení souhlasu nějakým způsobem motivovat. Vyhlídka reklam na míru za sdílení osobních dat sama o sobě není tak atraktivní, ne po široké veřejné debatě o soukromí na internetu po vypuknutí skandálu Cambridge Analytica a všem, co poté následovalo.
Dle Honzy Bartoše existuje několik silných motivátorů:
Dopravu zdarma můžete samozřejmě podmínit zároveň i minimální výší objednávky, pravděpodobně se přitom jedná o nejsilnější motivátor. Na českého zákazníka mnohdy funguje jak zaklínadlo.
Ovšem je tu ale potíž, když nejste e-shopem prodávajícím spotřební zboží. Speciálně v B2B se často prodává expertíza a znalosti. V tom případě můžete jako pobídku využít:
Ukázka okna nabízejícího rozšiřující obsah. Zdroj: prezentace Honzy Bartoše
U nabízení obsahu zdarma ale nesmí být
získání kontaktu a souhlas s jeho marketingovým využitím podmínkou
ke stažení. Uživatelé by měli mít možnost získat obsah i
bez toho. Je tu ovšem alternativa, kdy výše zmíněný souhlas
podmínkou může být. Stačí uživatelům nabídnout, ať si
obsah koupí (a legální je nabídnout možnost koupě i offline,
nemusíte hned řešit platební bránu na vašem
webu).
U vytvoření těchto dvou variant, kdy první není zdarma a druhá ano,
můžete u druhé možnosti souhlas se zpracováním osobních údajů a
jejich marketingovému využití vyžadovat.
Pro soutěže platí to samé jako pro nabízení virtuálního obsahu zdarma: souhlas nelze vyžadovat, uživatel by měl mít možnost stáhnout si e-book, stejně jako vstoupit do soutěže bez toho, aby vám byl povinen odsouhlasit marketingové využití jeho osobních údajů. Honza Bartoš ovšem vidí cestu, jak to jde legálně obejít:
„Za souhlas pro remarketing a e-mailing může být návštěvník webu zařazen do soutěže o bonusové ceny, které jsou běžně nedostupné."
Zdroj: http://www.m-journal.cz/
obchod@infonia.cz
+420 777 690 603
podpora@infonia.cz
+420 777 001 559
Společnost Infonia spol. s r.o. získala
v rámci otevřeného ratingu Imper
Zdravá firma hodnocení ,,EXCELENTNÍ,,.
Řadí se mezi 10 000 finančně
nejstabilnějších firem v České republice.
Odkaz na certifikát
Rádi Vás uvidíme u nás v kanceláři:
Pod pekárnami 245/10,
190 00 Praha 9-Vysočany